Sie befinden sich hier: KU.de  Fakultäten  Philosophisch-Pädagogische Fakultät  Pädagogik  Lehrstuhl für Bildungsphilosophie und Systematische Pädagogik  Mitarbeiter  Dr. Kai Horsthemke  Publikationen

Artikel

Buch

  • Horsthemke, Kai:
    Animal Rights Education.
    Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, 2018. - 358 S. - (The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series)
    ISBN 978-3-319-98592-3
  • Education Studies.
    Hrsg.: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl
    Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - 592 S.
    ISBN 9780190412906
  • Horsthemke, Kai:
    Animals and African ethics.
    Basingstoke/Hampshire : Palgrave Macmillan, 2015. - XI, 187 S. - (The Palgrave Macmillan animal ethics series)
    ISBN 978-1-137-50404-3
  • Education Studies : History, Sociology, Philosophy.
    Hrsg.: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl
    Cape Town : Oxford University Press South Africa, 2013. - XIX, 524 S.
    ISBN 9780199056217
  • Horsthemke, Kai:
    The moral status and rights of animals.
    Pinegowrie, Johannesburg/ Südafrika : Porcupine Press, 2010. - 366 S.
    ISBN 978-0-620-46313-3

Aufsatz in einem Buch

  • Horsthemke, Kai:
    Inclusive education and Barrierefreiheit: Some social-epistemological considerations.
    In: Hodgson, Naomi ; Saito, Naoko (Hrsg.): Philosophy as translation and the understanding of other cultures. - London ; New York : Routledge, 2019. - S. 23-34
    ISBN 978-1-138-54255-6
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    African religions : Anthropocentrism and animal protection.
    In: Linzey, Andrew ; Linzey, Clair (Hrsg.): The Routledge handbook of religion and animal protection. - Abingdon ; New York : Routledge, 2019. - S. 23-34. - (Routledge Handbooks in Religion)
    ISBN 978-1-138-59272-8
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Zugang, Parentalismus und Gerechtigkeit : epistemologische Überlegungen zur Inklusion.
    In: Bartosch, Ulrich ; Schreiber, Waltraud ; Thomas, Joachim (Hrsg.) : Inklusives Leben und Lernen in der Schule. - Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinckhardt, 2018. - S. 133-152
    ISBN 978-3-7815-2268-8
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • file
    Horsthemke, Kai:
    Isilwane: The animal – Ubuntu, ukama and environmental justice.
    In: Ebert, Rainer ; Roba, Anteneh (Hrsg.): Africa and its animals. - Pretoria, Südafrika : Unisa Press, 2018. - S. 3-21
    ISBN 978-1-86888-900-6
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Free-roaming animals, killing, and suffering : The case of African elephants.
    In: Linzey, Andrew ; Linzey, Clair (Hrsg.): The handbook of practical animal ethics. - London : Palgrave Macmillan, 2018. - S. 525-543. - (Palgrave Macmillan Animal Ethics Series)
    ISBN 978-1-137-36670-2
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Enslin, Penny ; Horsthemke, Kai:
    Rethinking the 'Western Tradition'.
    In: Peters, Michael ; Mika, Carl (Hrsg.): The dilemma of western philosophy. - London ; New York : Routledge, 2018. - S. 42-50. - (Educational Philosophy and Theory)
    ISBN 978-1-138-08061-4
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Introduction: Section 4 – New areas and developments.
    In: Smeyers, Paul (Hrsg.): International handbook of philosophy of education. - Cham, Switzerland : Springer, 2018. - S. 1165-1168
    ISBN 978-3-319-72759-2
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Non-human animals.
    In: Smeyers, Paul (Hrsg.): International handbook of philosophy of education. - Cham, Switzerland : Springer, 2018. - S. 1401-1414
    ISBN 978-3-319-72759-2
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Indigenous (African) knowledge systems, science and technology.
    In: Afolayan, Adeshina ; Falola, Toyin (Hrsg.) : The Palgrave handbook of African philosophy. - New York : Palgrave Macmillan, 2017. - S. 585-603
    ISBN 978-1-137-59290-3
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    African philosophy and education.
    In: Afolayan, Adeshina ; Falola, Toyin (Hrsg.) : The Palgrave handbook of African philosophy. - New York : Palgrave Macmillan, 2017. - S. 683-701
    ISBN 978-1-137-59290-3
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Animals and the challenges of ethnocentrism.
    In: Cordeiro Rodrigues, Luis ; Mitchell, Les (Hrsg.): Animals, Race, and Multiculturalism. - Basingstoke/Hampshire : Palgrave Macmillan, 2017. - S. 121-146. - (The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series)
    ISBN 978-3-319-66568-9
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Volltext
    Horsthemke, Kai:
    Africanisation and diverse epistemologies in higher education discourses : Limitations and possibilities.
    In: Cross, Michael ; Ndofirepi, Amasa (Hrsg.): Knowledge and change in the African universities: Volume 1 – Current debates. - Rotterdam ; Boston ; Taipei : Sense Publishers, 2017. - S. 101-120. - (African Higher Education: Developments and Perspectives)
    ISBN 978-94-6300-840-2
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Epistemic empathy in childrearing and education.
    In: Ramaekers , Stefan (Hrsg.): Old and new generations in the 21st century : Shifting landscapes in education. - Abingdon : Routledge, 2017. - S. 61-72
    ISBN 978-1-13-824106-0
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Peeking through the legs of giants? : Versuch einer Standortbestimmung der Bildungsphilosophie.
    In: Spieker, Michael ; Stojanov, Krassimir (Hrsg.) : Bildungsphilosophie : Disziplin – Gegenstandsbereich – Politische Bedeutung. - Baden-Baden : Nomos, 2017. - S. 37-49. - (Tutzinger Studien zur Politik ; 9)
    ISBN 978-3-8487-3169-5
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    “Zróżnicowanie epistemologiczne” w edukacji. Rozważania filozoficzne i dydaktyczne.
    Übersetzer: Wroblewska-Kowalczyk, Anna
    In: Uniwersalizm i regionalism pedagogiki filosoficznej/Pedagogika Filosoficzna Tom VII. - Lodz, Polen, 2017. - S. 69-86
    ISBN 978-83-939175-6-3
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Ethics and values in education.
    In: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl C. (Hrsg.): Education Studies (2. Auflage). - Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - S. 300-358
    ISBN 978-0-190-41290-6
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Knowledge and education.
    In: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl C. (Hrsg.): Education Studies (2. Auflage). - Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - S. 359-438
    ISBN 978-0-190-41290-6
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai ; Yore, Larry:
    Challenges of multiculturalism in science education : Indigenisation, internationalisation and Transkulturalität.
    In: Matthews, Michael R. (Hrsg.): International handbook of research in history, philosophy and science teaching. - Dordrecht : Springer, 2014. - S. 1759-1792
    ISBN 978-94-007-7653-1 ; 978-94-007-7654-8
  • Horsthemke, Kai:
    Animal sacrifice.
    In: Andrew Linzey (Hrsg.): The global guide to animal protection. - Champaign/Ill. : University of Illinois Press, 2013. - S. 241-243
    ISBN 978-0-252-07919-1
  • Volltext
    Horsthemke, Kai:
    Introduction.
    In: Barker, Oliver (Hrsg.): The musical life of Marguerite Barker Reinecke : a memoir. - Johannesburg, Südafrika : Books on the Wall, 2010. - S. 19-20
    ISBN 978-1-875074-54-6
  • Horsthemke, Kai:
    African philosophy of education.
    In: Peterson, Penelope ; Baker, Eva ; McGaw, Barry (Hrsg.) : International Encyclopedia of Education 3. Auflage, Band 6. - Oxford, United Kingdom : Elsevier, 2010. - S. 50-55
    ISBN 978-0-08-044894-7
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai:
    Indigenous knowledge.
    In: Shepherd, Nick ; Robins, Steven (Hrsg.): New South African Keywords, Johannesburg. - Athens/Georgia, USA : Ohio University Press, 2008. - S. 129-132
    ISBN 978-0-8214-1868-0
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Horsthemke, Kai ; Enslin, Penny:
    Is there a distinctly and uniquely African philosophy of education?
    In: Waghid, Yusef ; Van Wyk, Berte ; Adams, Farieda ; November, Ivan (Hrsg.) : African(a) philosophy of education: Reconstructions and deconstructions. - Stellenbosch, Südafrika : Department of Education Policy Studies, Stellenbosch University, 2005. - S. 54-75
    ISBN 0-620-34077-0
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Rezension