Unsere Forschung

Forschungsschwerpunkte und -themen

  • Vertriebsmanagement (Sales)
    • Netzwerke und Networking
    • Sales-Recruiting und Frauen im Vertrieb
    • Digitale Technologien im Vertrieb
  • Kundenbeziehungsmanagement (Customer Relationship Management)
    • Kundenrückgewinnung
    • Customer Engagement (Value)
  • Marketing-Finance Interface
    • Marketing in der Finanzmarktkommunikation
    • Marketing aus Finanzmarktperspektive

Publikationen in Fachzeitschriften (Auswahl)

  • "Increasing graduates’ interest in B2B sales: How to dispel lay beliefs, fight stigma, and create a profession of choice” (2024), Journal of Personal Selling & Sales Management [VHB Jourqual: B], DOI: 10.1080/08853134.2023.2289701. Mit Aline Lanzrath und Christian Homburg.
  • “Women’s underrepresentation in business-to-business sales: Reasons, contingencies, and solutions” (2023), Journal of the Academy of Marketing Science [VHB Jourqual: A], DOI: 10.1007/s11747-023-00988-6. Mit Aline Lanzrath und Christian Homburg.
  • “’Coopetition’ in the presence of team and individual incentives: Evidence from the advice network of a sales organization” (2023), Journal of the Academy of Marketing Science [VHB Jourqual: A], DOI: doi.org/10.1007/s11747-023-00939-1. Mit Christian Homburg, Theresa Schyma (née Morguet), Sebastian Hohenberg, und Yashar Atefi.