Unsere Forschung

Forschungsschwerpunkte und -themen

  • Vertriebsmanagement (Sales Management)
    • Sales Performance
    • Cross- und Up-Selling
    • Netzwerke und Networking
    • Mitarbeitergewinnung und -förderung
    • Augmented und Virtual Reality als Vertriebsinstrumente
  • Handels- und Kundenbeziehungsmanagement (Retail und Customer Relationship Management)
    • Kundenrückgewinnung
    • Customer Engagement
    • Digitale und nachhaltige Innovationen im stationären Handel und E-Commerce
    • Konsumentenwahrnehmung von Augmented und Virtual Reality
  • Marketing-Finance Interface
    • Marketing in der Finanzmarktkommunikation
    • Aktienmarktreaktionen auf Marketinginformationen

Publikationen in Fachzeitschriften (Auswahl)

  • "Understanding and managing the link between firms’ strategic risk-taking and salespeople’s defensive behavior in price negotiations” (2024), Journal of Personal Selling & Sales Management [VHB Jourqual: B], DOI: 10.1080/08853134.2024.2386946. Mit Stefan Hartmann und Christian Homburg.
  • "Increasing graduates’ interest in B2B sales: How to dispel lay beliefs, fight stigma, and create a profession of choice” (2024), Journal of Personal Selling & Sales Management [VHB Jourqual: B], DOI: 10.1080/08853134.2023.2289701. Mit Aline Lanzrath und Christian Homburg.
  • “Women’s underrepresentation in business-to-business sales: Reasons, contingencies, and solutions” (2023), Journal of the Academy of Marketing Science [VHB Jourqual: A], DOI: 10.1007/s11747-023-00988-6. Mit Aline Lanzrath und Christian Homburg.
  • “’Coopetition’ in the presence of team and individual incentives: Evidence from the advice network of a sales organization” (2023), Journal of the Academy of Marketing Science [VHB Jourqual: A], DOI: doi.org/10.1007/s11747-023-00939-1. Mit Christian Homburg, Theresa Schyma (née Morguet), Sebastian Hohenberg, und Yashar Atefi.