Doctoral Committee

The Doctoral Committee is responsible for overseeing all doctoral procedures at the faculty that were initiated after July 22, 2010. Doctoral candidates who began work on their doctoral degree before this date under the supervision of a professor at the faculty may apply to change to the new doctoral regulations; the Doctoral Committee is then also responsible for their doctoral procedure.

Members

The Doctoral Committee consists of the dean, who is an ex officio member, and four other elected members who are from different subject groups in accordance with section 3 of the Faculty Doctoral Regulations. 

The current members are:

Prof. Dr. Rudolf K. Weigand
chairperson
subject group 2, German Studies

Jun.-Prof. Dr. Nadin Burkhardt
subject group 5, Classical Philology and Classical Archaeology and
subject group 6, Art History

Prof. Dr. Friederike Herrmann
subject group 4, Communication Science / Journalism

Dekan Prof. Dr. Thomas Hoffmann
subject group 1, English/American Studies and
section group 3, European Studies

Prof. Dr. Miriam Lay Brader
subject group 7, Romance Studies

Chairperson of the Doctoral Committee

Postal address

Catholic University of Eichstätt-Ingolstadt
Dean's Office of the Faculty of Languages and Literatures
Chairperson of the Doctoral Committee
Professor Dr. Rudolf K. Weigand
Ostenstraße 26
85072 Eichstätt
Germany

Further contact details

Phone:     +49 8421 93-21518
Fax:          +49 8421 93-21797
E-mail:     rudolf.weigand(at)ku.de

Procedural principles

Application for admission as a doctoral candidate

Applications for admission as a doctoral candidate (Section 6 of the General Doctoral Regulations and Section 5 of the Faculty Doctoral Regulations) along with the required documents (Section 5 of the General Doctoral Regulations and Section 4 of the Faculty Doctoral Regulations – for certificates, originals or certified copies are required) should be addressed to the chairperson of the Doctoral Committee – currently Professor Rudolf K. Weigand – via the dean’s office.

Decision on the acceptance

The Doctoral Committee decides whether to accept applications during its regular meetings, which are usually held in the first two weeks of the lecture period of each semester. Additional meetings may be scheduled in urgent cases.

Applications to start the doctoral procedure

Applications to start the doctoral procedure should also be addressed to the chair of the Doctoral Committee via the dean’s office. The chairperson initiates the procedure once all of the required documents (Section 7 of the General Doctoral Regulations and Section 5 of the Faculty Doctoral Regulations) have been submitted and it has been confirmed that all of the requirements have been met.

Questions regarding admission and the procedure itself

Questions regarding admission and the procedure itself can be addressed to the chairperson directly (by e-mail or in person during office hours).

Oral examination

Oral examinations according to Section 11 of the General Doctoral Regulations are always presided over by a member of the Doctoral Committee.

Further information (in German)

Dissertation regulations

Rahmenpromotionsordnung

Fachpromotionsordnung

 

Achtung:
Basierend auf der Satzung über die Abweichung von Regelungen in den Studien- und/oder Prüfungs- sowie Promotions- und Habilitationsordnungen aufgrund von Einschränkungen im Lehr- und Prüfungsbetrieb durch das Coronavirus SARS-CoV-2 der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt (KU) (Corona- Satzung) gelten aktuell Ausführungsbestimmungen zu Abweichungen von den in § 11 und 12 der RaPromO der KU Eichstätt-Ingolstadt und § 9 der FPromO der SLF getroffenen Regelungen zur Durchführung der mündlichen Promotionsprüfung:

Ausführungsbestimmungen der SLF

Further regulations

Ordnung zur Sicherung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und zum Umgang mit Vorwürfen wissenschaftlichen Fehlverhaltens

Ordnung der Graduiertenakademie

Further legal bases

Forms

Formulare für den Antrag auf Annahme als Promovendin/Promovend:

Antrag auf Annahme als Promovendin/Promovend (docx-Format)Antrag auf Annahme als Promovendin/Promovend (pdf-Format)

Erklärung (Anlage zur Annahme als Promovendin/Promovend) (docx-Format)Erklärung (Anlage zur Annahme als Promovendin/Promovend) (pdf-Format)

Datenblatt für das statistische Landesamt (deutsche Vorlage) (docx-Format) / Datenblatt für das statistische Landesamt (deutsche Vorlage) (pdf-Format)

Datenblatt für das statistische Landesamt (englische Vorlage) (docx-Format) / Datenblatt für das statistische Landesamt (englische Vorlage) (pdf-Format)

Information zum Umgang mit Ihren Daten (deutsche Version) (pdf-Format) / Information zum Umgang mit Ihren Daten (englische Version) (pdf-Format)

Betreuungsvereinbarung (deutsche Vorlage) (docx-Format) / Betreuungsvereinbarung (deutsche Vorlage) (pdf-Format)

Betreuungsvereinbarung (englische Vorlage) (docx-Format) / Betreuungsvereinbarung (englische Vorlage) (pdf-Format)

Formulare für den Antrag auf Zulassung zum Promotionsverfahren (Promotionsantrag):

Antrag auf Zulassung zum Promotionsverfahren (Promotionsantrag) (docx-Format)Antrag auf Zulassung zum Promotionsverfahren (Promotionsantrag) (pdf-Format)

Erklärung (Anlage 1 zur Zulassung zur Promotion) (docx-Format) / Erklärung (Anlage 1 zur Zulassung zur Promotion) (pdf-Format)

Erklärung (Anlage 2 zur Zulassung zur Promotion) (docx-Format) / Erklärung (Anlage 2 zur Zulassung zur Promotion) (pdf-Format) 

Guideline