Managing limited shelf space is a core decision in retail as the increase of product variety is in conflict with limited shelf space and operational costs. We develop optimization models, which support to define the right products to offer ("listing"), the right space to allocate ("facing") and the right price to set for each product ("pricing") in consumer goods industries. Consumer decisions are integrated part of our models.
We study retail management problems in which category profit is a composite function of product prices, allocated shelf space, consumer-driven demand substitution, and replenishment constraints under limited shelf space. We develop practical solutions for retail category specific problem sizes.
Retail Shelf Space Management Model with Integrated Inventory Elastic Demand and Consumer-driven Substitution Effects
(Presentation at EURO conference 2009 in Bonn)
Notwendige Cookies stellen Grundfunktionen unserer Webseite zur Verfügung. Ohne diese Cookies können Sie z.B. keine Shopfunktionen oder Logins nutzen. Die Webseite wird also ohne diese Cookies nicht richtig funktionieren.
Name | Hosts | Beschreibung | Ablauf | Typ |
---|---|---|---|---|
fe_typo_user | TYPO3 |
Dieses Cookie ist ein Standard-Session-Cookie von TYPO3. Es speichert im Falle eines Benutzer-Logins die Session-ID. So kann der eingeloggte Benutzer wiedererkannt werden und es wird ihm Zugang zu geschützten Bereichen gewährt. |
||
be_typo_user | TYPO3 |
Dieses Cookie ist ein Standard-Session-Cookie von TYPO3. Es speichert im Falle eines Backend-Logins die Session-ID. |
||
dv_t3_consent_management | TYPO3 |
Speichert Ihre Cookie- und Trackingeinstellungen. Wenn Sie diesen Cookie löschen, müssen Sie die Einstellungen erneut vornehmen. |
1 Jahr | HTTP |
Statistik-Cookies helfen uns zu sehen, wie Besucher unsere Seiten nutzen. Diese Informationen werden anonym gesammelt.
Name | Hosts | Beschreibung | Ablauf | Typ |
---|---|---|---|---|
Matomo |