Alina Kerath

Alina

Alina Kerath hat als wissenschaftliche Mitarbeiterin von April 2020 bis September 2024 am Lehrstuhl für Internationales Management gearbeitet.
Im Juli 2024 hat sie erfolgreich ihre Dissertation verteidigt.

Beruflicher Werdegang

  • 04/2020–09/2024: Wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin am Lehrstuhl für Internationales Management an der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt (Prof. Dr. Katja Gelbrich)
  • 10/2018–09/2019: Praktikantin und Werkstudentin im Change Management Consulting, Timmermann Partners GmbH, München, Deutschland
  • 04/2018–09/2018: Praktikantin in der Personalentwicklung, BMW Group Academy, München, Deutschland
  • 01/2015–08/2015: Praktikantin im Projektmanagement, Lufthansa Cargo AG, Frankfurt am Main, Deutschland
  • 08/2013–01/2015: Studentische Mitarbeiterin in der Studiengangskoordination, Freie Universität Berlin, Deutschland

Ausbildung

  • 10/2016–09/2019: Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Master of Science (Internationale Betriebswirtschaftslehre – Doppelmaster mit Indien)
  • 09/2017–04/2018: Rajagiri Center for Business Studies (Indien), Post Graduate Management Diploma (Auslandsstudium als Teil des Deutsch-Indischen Doppelmasters mit der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt)
  • 09/2014–01/2015: Kemmy Business School Limerick (Irland), Erasmus Semester
  • 10/2012–06/2016: Freie Universität Berlin, Bachelor of Science (Betriebswirtschaftslehre)

Publikationen

Begutachtete Zeitschriftenartikel:

Gelbrich, K.; Kerath, A.; Chun, H. (2023): Matching digital companions with customers: the role of perceived similarity, forthcoming in Psychology & Marketing.

Begutachtete Konferenzartikel:

Gelbrich, K.; Miederer, S.; Kerath, A.; Roschk, H. (2024): Can automated agents help with labor shortages? A meta-analysis of customer responses to automated vs. human service agents, 13th International AMA SERVSIG conference, Bordeaux, Frankreich, 5.-8. Juni 2024.

Gelbrich, K.; Miederer, S.; Kerath, A.; Roschk, H. (2023b): Can robotic agents serve customers like a human? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents, 18th International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS), Hanoi, Vietnam, 20.-23. Juni 2023

Gelbrich, K.; Miederer, S.; Kerath, A.; Roschk, H. (2023a): Can machines replace human service employees? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents, Annual Frontiers in Service Conference, Maastricht, Niederlande, 15.-18. Juni 2023.

Gelbrich, K.; Kerath, A.; Chun, H. (2022): Digital companions in marketing: the crucial roles of perceived similarity and perceived humanlikeness in driving of customer outcomes, 4th AIRSI Technology 4.0 in Tourism, Services & Marketing Conference, Zaragoza, Spanien, 11.-13. Juli 2022.

Gelbrich, K.; Chun, H.; Kerath, A.; Hagel, J. (2022b): Increasing customer outcomes through virtual companions in digital services, 12th International AMA SERVSIG conference, Glasgow, UK, 16.-18. Juni 2022.

Gelbrich, K.; Chun, H.; Kerath, A.; Hagel, J. (2022a): Imbuing digital services with a human touch: The positive effects of digital companions, 17th International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS), Valencia, Spanien, 12.-15. Januar 2022.

Auszeichnungen und Preise

2023: Best Conference Paper Award für das Paper "Can robotic agents serve customers like a human? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents" (mit Katja Gelbrich, Sandra Miederer und Holger Roschk) auf dem 18. International Research Symposium on Service Excellence in Management (QUIS 18), Hanoi, Vietnam.

2022: Award für das beste Paper im Track "Technology & Service" für das Paper „Increasing Customer Outcomes Through Virtual Companions in Digital Services” (mit Katja Gelbrich, Helen Chun und Julia Hagel) auf der 12th International AMA SERVSIG Conference, Glasgow, UK.