Huhn, Matthias P. ; Habisch, André ; Hartman, Edwin M. ; Jose G. Sison, Alejo: Practicing management wisely. In: Business ethics : a European review. 29 (2020) 1.
- S. 1-5.
ISSN 0962-8770
10.1111/beer.12321
(Peer-Review-Journal)
Habisch, André: The Concept "Economy" in Christianity. In: Böttigheimer, Christoph ; Widenka, Wenzel Maximilian (Hrsg.): The Concept of Economy in Judaism, Christianity and Islam. -
Berlin : de Gruyter, 2023. - S. 43-70. - (Key Concepts in Interreligious Discourses ; 9)
ISBN 978-3-11-078230-1
10.1515/9783110782486-004
Vosen, Eva ; Wilhelm, Stefan ; Habisch, André: Empowering Women as Key Changemakers : Why Female-Driven Social Innovation Matters. In: Ruthemeier, Alexander ; Röder, Seda ; Schröter, Kathleen ; Plugmann, Philipp (Hrsg.): The Global Impact of Social Innovation : Disrupting Old Models and Patterns. -
Cham, Switzerland : Springer, 2022. - S. 217-234
ISBN 978-3-031-03848-8 ; 978-3-031-03849-5
10.1007/978-3-031-03849-5_18
Habisch, André ; Sasse, Laura ; Bachmann, Claudius: Nachhaltigkeitsmanagement braucht Praktische Weisheit. In: Kießig, Sebastian ; Kühnlein, Marco (Hrsg.): Anthropologie und Spiritualität für das 21. Jahrhundert : Festschrift für Erwin Möde. -
Regensburg : Pustet, 2019. - S. 351-364. - (Eichstätter Studien ; 80)
ISBN 978-3-7917-3110-0
Goldschmidt, Nils ; Habisch, André: Western religion, social ethics and public economics. In: Forte, Francesco ; Mudambi, Ram ; Navarra, Pietro (Hrsg.): A Handbook of Alternative Theories of Public Economics. -
Cheltenham, GB : Edward Elgar Publishing Ltd, 2014. - S. 198-226
ISBN 978-1-7810-0470-8
Habisch, André: Nachhaltiges Wirtschaften - ein ordnungspolitischer Ansatz. In: Teufel, Erwin ; Mack, Winfried (Hrsg.): Aus der Krise lernen : auf dem Weg zu einer weltoffenen und humanen Gesellschaft ; mit Beiträgen von Heiner Geißler, Paul Kirchhoff, Renate Kächer, Manfred Spitzer, Kardinal Peter Turkson, Hans-Gert Pöttering, Paul Collier, Udo di Fabio u.a. -
Freiburg im Breisgau : Herder, 2014. - S. 287-302
ISBN 978-3-451-33297-5
Loza Adaui, Cristian R. ; Habisch, André: Humanistic Management. In: Bruni, Luigino ; Zamagni, Stefano (Hrsg.): Handbook On The Economics Of Reciprocity And Social Enterprise. -
Cheltenham : Edward Elgar Publishing Ltd, 2013. - S. 191-200
ISBN 978-1-8498-0463-9 ; 978-1-8498-0474-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
Habisch, André: Spiritual Capital. In: Bruni, Luigino ; Zamagni, Stefano (Hrsg.): Handbook On The Economics Of Reciprocity And Social Enterprise. -
Cheltenham : Edward Elgar Publishing Ltd, 2013. - S. 336-343
ISBN 978-1-8498-0463-9 ; 978-1-8498-0474-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
Habisch, André ; Loza Adaui, Cristian R.: A social capital approach towards social innovation. In: Osburg, Thomas ; Schmidpeter, René (Hrsg.): Social innovation : solutions for a sustainable future. -
Berlin ; Heidelberg : Springer, 2013. - S. 65-74. - (CSR, sustainability, ethics & governance)
ISBN 978-3-642-36539-3
Habisch, André ; Keppel, Michael ; Franz, Patricia: Aktiviere Selbsterneuerungskräfte nach Störfällen. In: Günther, Edeltraud ; Ruter, Rudolf X. (Hrsg.): Grundsätze nachhaltiger Unternehmensführung : Erfolg durch verantwortungsvolles Management. -
Berlin : ESV-Verlag, 2012. - S. 161-170
ISBN 978-3-503-14135-7 ; 978-3-503-14145-6
Habisch, André ; Loza Adaui, Cristian R.: Entrepreneurial Spirit and the Role of Gratuitousness for Innovation. In: Melé Carné, Domènec ; Dierksmeier, Claus (Hrsg.): Human Development in Business : Values and Humanistic Management in the Encyclical 'Caritas in Veritate'. -
Basingstoke u.a. : Palgrave Macmillan, 2012. - S. 217-236. - (Humanism in Business Series ; 5)
ISBN 978-0-230-29682-4
Habisch, André ; Loza Adaui, Cristian R.: Practical Wisdom in Management: A Catholic Perspective. In: Ehret, Jean ; Möde, Erwin (Hrsg.): The challenge of the catholic intellectual tradition : making a difference in contemporary academic settings. -
Münster : LIT, 2011. - S. 15-38. - (Glaube und Ethos ; 10)
ISBN 978-3-643-90070-8
Habisch, André ; Schmidpeter, René ; Neureiter, Martin: Potenziale, Nutzenfelder, Legitimität. In: Fifka, Matthias S.: Corporate citizenship in Deutschland und den USA : Gemeinsamkeiten und Unterschiede im gesellschaftlichen Engagement von Unternehmen und das Potential eines transatlantischen Transfers. -
Wiesbaden : Gabler, 2011. - S. 57-70. - (Neue betriebswirtschaftliche Forschung ; 378)
ISBN 978-3-8349-2941-9
Habisch, André ; Schwarz, Christoph: CSR als Investition in Human- und Sozialkapital. In: Schneider, Andreas ; Schmidpeter, René (Hrsg.): Corporate Social Responsibility : verantwortungsvolle Unternehmensführung in Theorie und Praxis. -
Berlin u.a. : Springer, 2011
ISBN 978-3-642-25398-0
Habisch, André ; Schwarz, Christoph: Stakeholder-Dialoge und Subsidiaritätsprinzip. In: Burger, Anton ; Kuhn, Heinrich ; Kohmann, Oliver (Hrsg.): Gewinn und Ethik! : ethische Perspektiven in den Wirtschaftswissenschaften ; Festschrift zum 20-jährigen Gründungsjubiläum der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät Ingolstadt der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt. -
Ingolstadt, 2010. - S. 91-106
ISBN 978-3-940190-04-8
Habisch, André: Unternehmensethik. In: Rauscher, Anton (Hrsg.): Handbuch der Katholischen Soziallehre. -
Berlin : Duncker & Humblot, 2009. - S. 591-604
ISBN 978-3-428-12473-2
Habisch, André ; Kaiser, Stephan ; Roome, Nigel: Case-study: betapharm – be different or die. In: Smith, N. C. Mainstreaming corporate responsibility. -
Hoboken, N.J. : Wiley Blackwell, 2009. - S. 448-465
ISBN 978-0-470-75394-1 ; 0-470-75394-3
Habisch, André: Corporate citizenship und innovation. In: Backhaus-Maul, Holger ; Polterauer, Judith ; Nährlich, Stefan ; Biedermann, Christiane (Hrsg.), Corporate Citizenship in Deutschland : Bilanz und Perspektiven. -
Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2008. - (Bürgergesellschaft und Demokratie ; 27)
ISBN 978-3-531-15959-1 ; 3-531-15959-3 ; 978-3-531-90952-3
Habisch, André ; Wildner, Martin ; Wenzel, Franz: Corporate Citizenship (CC) als Bestandteil der Unternehmensstrategie. In: Habisch, André ; Schmidpeter, R. ; Neureiter, M. (Hrsg.): Handbuch corporate citizenship : corporate social responsibility für Manager. -
Heidelberg ; Berlin : Springer, 2007. - S. 3-44
ISBN 978-3-540-36357-6 ; 3-540-36357-2
Habisch, André ; Schmidpeter, René: Kriterien für ein erfolgreiches CC Management. In: Habisch, André ; Schmidpeter, R. ; Neureiter, M. (Hrsg.): Handbuch corporate citizenship : corporate social responsibility für Manager. -
Heidelberg ; Berlin : Springer, 2007. - S. 45-56
ISBN 978-3-540-36357-6 ; 3-540-36357-2
Habisch, André ; Schmidpeter, René: Corporate Citizenship - Potenziale, Nutzenfelder, Legitimität. In: Habisch, André ; Schmidpeter, R. ; Neureiter, M. (Hrsg.): Handbuch corporate citizenship : corporate social responsibility für Manager. -
Heidelberg ; Berlin : Springer, 2007. - S. 57-70
ISBN 978-3-540-36357-6 ; 3-540-36357-2
Habisch, André ; Lippmann, Christine: Rechtliche Rahmenbedingungen für Corporate Citizenship. In: Habisch, André ; Schmidpeter, R. ; Neureiter, M. (Hrsg.): Handbuch corporate citizenship : corporate social responsibility für Manager. -
Heidelberg ; Berlin : Springer, 2007. - S. 401-410
ISBN 978-3-540-36357-6 ; 3-540-36357-2
Habisch, André: ‚Corporate Citizen‘ – Akteur der Innovation. In: Thomas, Hans (Hrsg.): Ethik im Dienst der Unternehmensführung : [auf Grundlage des gleichnamigen internationalen interdisziplinären Colloquiums des Lindenthal-Instituts in Köln am 12. und 22. Mai 2007]. -
Marburg : Metropolis, 2007. - S. 139-160
ISBN 978-3-89518-637-0 ; 3-89518-637-6 ; 978-3-89518-637-0
Habisch, André ; Moon, Jeremy: Social Capital and Corporate Social Responsibility. In: Jonker, Jan ; De Witte, Marco C. (Hrsg.): The challenge of organizing and implementing corporate social responsibility. -
London : Palgrave Macmillan, 2006. - S. 63-77
ISBN 978-1-403-94238-8
Habisch, André ; Wegner, Martina: Overcoming the heritage of corporatism : Country study: Germany. In: Habisch, André ; Jonker, Jan ; Wegner, Martina ; Schmidpeter, René (Hrsg.): Corporate social responsibility across Europe. -
Heidelberg ; Berlin ; New York : Springer, 2005. - S. 111-124
ISBN 978-3-540-26960-1 ; 978-3-540-23251-3
Habisch, André: Social responsibility, social capital and SMEs. In: Spence, Laura J. ; Habisch, André ; Schmidpeter, René (Hrsg.): Responsibility and social capital : the world of small and medium sized enterprises. -
Basingstoke [u.a.] : Palgrave Macmillan, 2004. - S. 25-34
ISBN 1-403-94315-X