Die Veröffentlichungen am Lehrstuhl für ABWL und Dienstleistungsmanagement adressieren relevante Fragestellungen in Wissenschaft und Praxis. Unsere Forschungstätigkeit ist international sichtbar, wird regelmäßig auf Konferenzen präsentiert sowie in renommierten referierten Zeitschriften veröffentlicht.
Hogreve, J./ Hübner, A. / Dobmeier, M. (2023): Optimizing Service Productivity With Substitutable and Limited Resources. in: Journal of Service Research (forthcoming).
Bischoff, P. / Hogreve, J. / Elgeti, L. / Kleinaltenkamp, M. (2023): How salespeople adapt communication of customer value propositions in business markets, in: Industrial Marketing Management, Jg. 114, Oktober, 226-242.
Hofmeister, J. / Kanbach, D.K. / Hogreve, J. (2023): Service productivity: a systematic review of a dispersed research area, in: Management Review Quarterly. (forthcoming)
Hofmeister, J. / Kanbach, D.K. / Hogreve, J. (2023): Measuring and Managing Service Productivity: A Meta-Analysis, in: Review of Managerial Science. (forthcoming)
Hogreve, J. / Beierlein, A. (2022): Value Creation and Cost Reduction in Health Care – Outcomes of Online Participation by Health Care Professionals, in: Journal of Service Management. (forthcoming)
Hogreve, J. / Iseke, A. / Derfuss, K. (2022): The Service-Profit Chain: Reflections, Revisions, and Reimaginations, in: Journal of Service Research, Jg. 25, Nr. 3, 460-477.
Hogreve, J. / Matta, S. / Hettich, A. / Reczek, R. (2021): How Do Social Norms Influence Parents’ Food Choices for Their Children? The Role of Social Comparison and Implicit Self-Theories, in: Journal of Retailing, Jg. 97, Nr. 2, 173-190.
Derfuß, K. / Hogreve, J. / Iseke, A. (2021): Die Service Profit-Chain als Controllingsinstrument mittelständischer Dienstleistungsunternehmen, in: Controlling - Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, Jg. 33, Nr. 4, 31-38.
Barret, A. / Hogreve, J. / Brüggen, C. (2021): Coping With Governmental Restrictions: The Relationship Between Stay-at-Home Oders, Resilience, and Functional, Social, Mental, Physical, and Financial Well-Being, in: Frontiers in Psychology, Jg. 11.
Wünderlich, N. V. / Hogreve J. / Chowdhury I. N. / Fleischer H. / Mousavi S. / Rötzmeier-Keuper J. / Sousa R. (2020): Overcoming vulnerability: Channel design strategies to alleviate vulnerability perceptions in customer journeys, in: Journal of Business Research, Jg. 116, 377-386.
Mandl, L. / Hogreve, J. (2020): Buffering Effects of Brand Community Identification in Service Failures: The Role of Customer Citizenship Behaviors, in: Journal of Business Research, Jg. 107, 130-137.
Hogreve, J. / Bilstein, N. / Hörner, K. (2019): Service Recovery on Stage: Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others, in: Journal of Service Research, Jg. 22, Nr. 4, 421-439.
Iseke, A. / Hogreve, J. / Derfuß, K. / Eller, T. (2019): Erfolgsfaktor Personalmanagement - eine Metaanalyse der Service Profit Chain, PERSONALqarterly, Jg. 71, Nr. 4, 48-53.
Benoit, S. / Hogreve, J. / Sichtmann, C. / Bilstein, N. (2019): Professionalism Kills the Trading Star: Explaining Member Participation in Trading Communities, in: Journal of Service Management Research, Jg. 3, Nr. 2, 54-65.
Wünderlich, N. / Hogreve, J. (2019): Configuring Customer Touchpoints: A Fuzzy-Set Analysis of Service Encounter Satisfaction, in: Journal of Service Management Research, Jg. 3, Nr. 1, 3-11.
Hogreve, J. / Iseke, A. / Derfuss, K. / Eller, T. F. (2017): The Service Profit Chain: A Meta-Analytic Test of a Comprehensive Theoretical Framework, in: Journal of Marketing, Jg. 81, Nr. 3, 41-61.
- 2017 AMA SERVSIG Best Service Article Award
- 2017 Shelby D. Hunt/Harold H. Maynard Award Finalist
Hogreve, J. / Bilstein, N. / Mandl, L. (2017): Unveiling the Recovery Time Zone of Tolerance: When Time Matters in Service Recovery, in: Journal of the Academy of Marketing Science, Jg. 45, Nr. 6, 866-883.
Brüggen, E. C. / Hogreve, J. / Holmlund, M. / Kabadayi, S. / Löfgren, M. (2017): Financial well-being: a conceptualization and research agenda, in: Journal of Business Research, Jg. 79, 228-237.
Benoit (née Moeller), S. / Bilstein, N. / Hogreve, J. / Sichtmann, Ch. (2016): Explaining Social Exchanges in Information-Based Online Communities (IBOCs), in: Journal of Service Management, Jg. 27, Nr. 4, 460-480.
Orsingher, C. / Hogreve, J. / Ordanini, A. (2016): Building on the Past: Advancing Theory in Services through Meta-Analysis, in: Journal of Service Management, Jg. 27, Nr. 1, 37-42.
Hogreve, J. / Velleuer, M. (2015): Industrial Service Networks erfolgreich steuern, in: Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Jg. 69, Sonderheft 15, 35-59.
Aksoy, L. / Hogreve, J. / Larivière, B. / Ordanini, A. / Orsingher, Ch. (2015): Relative Measures in Service Research, in: Journal of Services Marketing, Jg. 29, Nr. 6, 448-452.
Meyer, J. / Gremler, D.D. / Hogreve, J. (2014): Do Service Guarantees Guarantee Greater Market Value?, in: Journal of Service Research, Jg. 17, Nr. 2, 150-163.
Eggert, A. / Hogreve, J. / Ulaga, U. / Münkhoff, E. (2014): Revenue and Profit Implications of Industrial Service Strategies, in: Journal of Service Research, Jg. 17, Nr. 1, 23-39.
Hogreve, J. / Wonner, R. (2014): Implizites Wissen als Determinante des Kaufverhaltens produktbegleitender Dienstleistungen auf Industriegütermärkten – Eine explorative Analyse, in: Die Unternehmung, Jg. 68, Nr. 4, 268-281.
Suwelack, T. / Hogreve, J. / Hoyer, W.D. (2011): Understanding Money-Back Guarantees: Cognitive, Affective, and Behavioral Outcomes, in: Journal of Retailing, Jg. 87, Nr. 4, 462-478.
Kunz, W. / Hogreve, J. (2011): Toward a Deeper Understanding of Service Marketing: The Past, The Present and The Future, in: International Journal of Research in Marketing, Jg. 28, Nr. 3, 231-247.
Hogreve, J. / Gremler, Dwayne D. (2009): Twenty Years of Service Guarantee Research: A Synthesis, in: Journal of Service Research, Jg. 11, Nr. 4, 322-343. (lead article)
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