Our extended team includes the following people. In research and teaching, they work closely with the team in Eichstätt.
Prantl, J., Freund, S., Pollack, L. Samiee Zafarghandi, Z., & Kals, E. (2023). Inwieweit erfüllen Hochschulen ihre „Third Mission“? Sichtweisen der regionalen Bevölkerung auf Hochschulen und ihrer Angebote. [To what extent do universities fulfill their “Third Mission”? Perspectives of the regional population on universities and their offerings.] Zeitschrift Hochschule und Weiterbildung, (1), 30-38.
Pollack, L., Schütt, S. C., & Prantl, J. (2022). Die Eisberg-Methode in der Konfliktbearbeitung: Stärkung von Empathie und Perspektivenübernahme durch die Tiefenstrukturanalyse. [The iceberg method in conflict management: Strengthening empathy and perspective taking through deep structure analysis.] Konfliktdynamik, 11(3), 208–211.
Thiel, K., Freund, S., Schütt, S. C., Prantl, J., & Kals, E. (2022). Präventives Konfliktmanagement in Non-Profit-Organisationen durch kommunikative Kompetenz und Konfliktberaterinnen und -berater. [Preventive conflict management in non-profit organizations through communicative skills and conflict consultants.] Konfliktdynamik, 11(3), 180–188
Prantl, J., Freund, S., & Kals, E. (2021). Strengthening social innovation in higher education institutes - an organizational change process involving staff and students. [Strengthening social innovation in higher education institutes - an organizational change process involving staff and students.] Social Enterprise Journal. DOI: 10.1108/SEJ-10-2020-0094 to
Prantl, J., Freund, S., & Kals, E. (2020). Veränderungsprozesse an Hochschulen. Erwartungen und Einstellungen des wissenschaftlichen Personals. [Change processes at universities. Expectations and attitudes of academic staff.] Konfliktdynamik, 9(1), 20-30.
Prantl, J., & Kals, E. (2019). Mediationsbereitschaft in Unternehmen: Eine psychologische Untersuchung der Chancen und Barrieren. [Willingness to mediate in companies: A psychological study of opportunities and barriers.] Spektrum der Mediation, 79, 13-16.
Pollack, L., & Prantl, J. (09/2022). Workshops to strengthen voluntary engagement – Service Learning with students of the business and psychology programme. Poster auf der Konferenz Transformation CAMPus, Eichstätt.
Prantl, J., Grunenberg, M., Heidt, K., Schütt, S. C., & Kals, E. (09/2022). Konfliktprävention in der Zusammenarbeit zwischen Hochschulen und Organisationen – die Rolle von Vertrauen, Gerechtigkeit und Affekten. [Conflict prevention in collaboration between universities and organizations – the role of trust, justice and affect.] Vortrag auf dem “52. DGPs-Kongress”, 10.-15.9.22 in Hildesheim.
Schütt, S.C., Prantl, J., Zieris, P., & Kals, E. (07/2021). Intergenerational Volunteering: Intergenerational Learning and its Effects on Elderly Volunteers. Vortrag auf dem 32nd International Congress of Psychology (ICP) in Prag (virtuell).
Prantl, J., Freund, S., Pollack, L., & Kals, E. (07/2021). Organizational change in higher education institutes - change readiness of students and staff. Vortrag auf dem International Congress of Psychology.
Sporer, T., Kohn, T., Pollack, L., & Prantl, J. (07/2020). On the way to be(come) an Engaged University: A Case Study from Third Mission Strategy to implementation with formative evaluation. Workshop auf der Third European Conference on Service-learning in Higher Education.
Prantl, J., Freund, S., & Kals, E. (09/2019). Organisationale Veränderungsprozesse an Hochschulen – Erklärung der Veränderungsbereitschaft von Hochschulmitgliedern. [Organizational change processes at universities – explanation of the willingness of university members to change.] Vortrag auf der 11. Tagung der Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Braunschweig, 25.09.-27.09.2019.
Prantl, J., Freund, S., & Kals, E. (09/2019). Willingness of researchers and students to engage in knowledge transfer, social innovation, and economic innovation. Vortrag auf der 11th International Social Innovation Research Conference (ISIRC), Glasgow.
Freund, S., Prantl, J., Zacher, D., Pollack, L., & Kals, E. (09/2019): Measuring the impact of universities: An expanded psychological perspective. Vortrag auf der 11th International Social Innovation Research Conference (ISIRC), Glasgow.
Prantl, J., Freund, S., Ittner, H., & Kals, E. (09/2018). Potentiale der Mediation als Verfahren der Konfliktlösung in unterschiedlichen Kontexten. [Potentials of mediation as a conflict resolution process in different contexts.] Vortrag am 18.9.18 auf dem „51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs)“ in Frankfurt.
Prantl, J., Freund, S., Ittner, H., & Kals, E. (05/2018). Evaluation eines Veränderungsprozesses der Transferstrukturen an Hochschulen. [Evaluation of a change process in transfer structures at universities.] Vortrag am 15.5.18 auf dem "Forschungs- und Praxiskolloquium des DeGeval-Nachwuchsnetzwerks" an der FOM Hochschule in Essen.
Freund, S., Ittner, H., Prantl, J., & Kals, E. (03/2018): Evaluation der Wirkung von Transfer und Service Learning im Rahmen des Projekts MenschINbewegung. [Evaluation of the effect of transfer and service learning as part of the MenschIN Movement project.] Workshop V: Service Learning und Forschendes Lernen. Evaluation von Service Learning? Herausforderungen und Umsetzungsmöglichkeiten. Eberhard Karls Universität Tübingen, 16.-17.03.2018.
Clinic for Psychosomatic Medicine and Psychotherapy
University Hospital of the Paracelsus Medical Private University, Nuremberg Clinic
Prof.-Ernst-Nathan-Str. 1
90419 Nuremberg
https://www.klinikum-nuernberg.de/ansprechpartner/pd-dr-rer-nat-dipl-psych-markus-mueller/